NOLA LANDU HAU GUZTIA? IRAKURKETA ERAK
Nolako dinamikak proposatu ditzakegu gelan? Irakurri modu askotan irakur dezakegu, banaka, boz goraz, bikoteka, talde homogeneotan, talde heterogeneotan, hezkuntza komunitatekoekin batera tertulietan, estrategia kooperatiboak baliatuz, elkarreragina bultzatuz….
Atal honetan horietako estrategia kooperatibo eta elkarreragile batzuk azaldu eta adibide batzuk dituzue ikusgai.
Irakaslearen aldetik modelatzeak berebiziko garrantzia hartzen du irakurriaren ulermena garatzen laguntzeko.
OHARRA: irakurketaren inguruan lan egiteko aukera batzuk ematen dira beheko baliabideen zerrendan. Horietariko asko interneten aurki daitezke. Baliabide horiek jardun edo jarduera onen adibideak baino ez dira, zentroak nahi izanez gero kontuan har ditzakeenak.
Baliabide gehiago hemen:
Tutoría entre iguales, la diversidad en positivo
Aula de Innovación aldizkariko monografikoa Berdinen Arteko Tutoretzako programen eta tekniken inguruan.
Leer en voz alta a los hijos: Un arma de construcción masiva del gusto por leer
Boz gora irakurtzea gomendatzen duen artikuloa. Familientzako triptikoa gehitzen du.
Ikasketa kooperatiboa: irakurtzeko estrategiak lantzeko baliabide
Teknika kooperatiboen bidez, irakurketa lantzeko zenbait proposamen.
Bikoteka irakurtzen. Gogoeta eta azalpena
Bikoteka Irakurtzen Programari lotutako informazioa.
Ikas-komunitateak
Informazio orokorra. Irakurketa lantzeko eta sustatzeko hainbat proposamen arrakastatsu: tertulia dialogikoak; talde elkarreragileak; Irakurketaren sustapena.
Irakurketaren sustapena. Esperientzia bat
Irakurketa tutoretza eta sustapena. IPI Sansomendi Ikastetxeko esperientzia.
La lectura compartida con un niño
Irakurketa partekatua nola egin azaltzen duen bideoa.
Euskaraz irakurtzen ikasi, irakurriz euskara ikasteko
Gogoetarako artikulua. Ikasgelan tartea egin behar zaie irakurtzeko bi moduri: isilari eta ozenari.
Boz gorako irakurketa
Zenbait iradokizun boz gorako irakurketa gelan praktikatzeko.Koebaluaziorako tresna ere gehitzen du.
Lectura en voz alta
Boz gora irakurtzea nola egin eta ez egin lantzen duen artikuloa.
La influencia de la tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión y el autoconcepto lector
Leemos en pareja programan oinarritutako ikerketa honek ulermena eta auto-kontzeptuaren arloan ikasleek egindako aurrerapenak aztertzen ditu.