Irakurtzen ikasi
Irakurtzen ikastea irakurtzeko gaitasunak garatzea da, irakurketaren oinarrizko trebetasun funtzionalak eskuratzera iristea. Irakurketarako ezinbestekoa da, alde batetik, hitza antzematea (deskodetzea) eta, bestetik, esanahia identifikatzea (ulertzea).
Irakurtzen ikastea funtsezko trebetasuna da eskola-adinean daudenentzat, eta oinarrizko gaitasun bat egungo kulturan eta ezagutzaren gizartean. Irakurtzea gaitasun konplexua da, eta hainbat prozesu mental eraman behar dira aurrera (prozesamendu lexiko, sintaktiko eta semantikoek) eta horretarako ezagutzak izan behar dira (fonologiko, ortografiko, sintaktiko eta semantikoak, testu- eta testuinguru-jakintzak).
Irakurtzen ikastearen prozesu honako fase hauek igaro behar dira orientaziozkoak diren adin hauetan, beti ere ikasle bakoitzaren irakurketa prozesuaren garapena errespetatuz:
Sakontzeko:
- HEZKUNTZAREN, IKUS-ENTZUNEZKOEN ETA KULTURAREN EREMUKO AGENTZIA EXEKUTIBOA, EACEA P9 - EURYDICE. La enseñanza de la lectura en Europa: contextos, políticas y prácticas. Brusela: EACEA, 2011.
- EUSKO JAURLARITZA. HEZKUNTZA SAILA. Jardunbide egokien gidaliburua. Irakasleak eta irakurketaren irakaskuntza.
- FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, M. “La comprensión lectora: historia y componentes del proceso lector”. Publicaciones didácticas. Publicaciones Didácticas, 52. zk.
- NATIONAL INSTITUTE OF CHILD HEALTH AND HUMAN DEVELOPMENT. National Reading Panel.Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction. Washington: U.S. Departament of Health and Public Services, 2000.
- RIPOLL, J.C. eta AGUADO, G. Enseñar a leer. Cómo hacer lectores competentes. Madril: EOS, 2015.
- GARCÍA MOLINA, S. Psicopedagogía de la lengua escrita. I. bolumena. Madril: EOS, 2008.